torsdag 17. februar 2011

Catch a Fire



Catch a fire er en strålende lagd film ifra 2006 som tydelig viser ett sterkt Sør-Afrika under Apartheid-tiden.

I hovedrollene finner man den sterke mannen Patric som spilles av Derek Luke og i hans motstander finner man Tim Robbins som spiller Nic Vos.

En spennende film hele veien igjennom! Jeg tenkte ikke over at dette var en film som er basert på en ekte historie i det hele tatt, jeg satt der og tenkte at dette må ha vært ett helvete å leve igjennom om det var ekte!
Så leste jeg bakpå coveret til filmen og fant ut at dette faktisk er basert på en sann historie og inntrykket av filmen ble bare forsterket enda mer!
Dette er en film hvor hovedrollene virkelig griper fatt i deg og skyter deg langt inn i sine historier! En gripende og spenningsfylt film hvor det går ifra 0 til 100 i løpet av halve filmen.
Jeg kan ikke skjønne at det går an å forårsake så mye skade for en familie basert på regn gjetning! Dette setter hele Apartheid bildet i ett nytt lys og burde egentlig være en film man ser i skolen når man har om denne historien!

På det sterkeste anbefaler jeg denne følelsesladde filmen til alle og enhver! En film du absolutt kan se alene eller sammen med dine venner, din kjæreste eller din familie! Det er ikke måte på hvor godt utført arbeid dette er av crewet bak filmen. Stående applaus!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar